علوم کامپیوتر

بحث و تبادل نظر در مورد علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر

بحث و تبادل نظر در مورد علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر چیست؟

دانشنامه بزرگ ویکی پدیا در این مورد می گوید: علوم کامپیوتر یا علم کامپیوتر عبارت است از علم محاسبه و با تعریفی جدیدتر علوم کامپیوتر عبارت است از خودکار کردن محاسبات توسط ماشین. تفاوت علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر در این است که علم کامپیوتر خیلی کلی به مسائل مطرح در حوزه کامپیوتر می پردازد و بیشتر دنبال راه کار است تا به دنبال جزئیات پیاده سازی.

شاخه های مختلف علوم کامپیوتر:

1- هوش مصنوعی

2-   مهندسی نرم افزار

3-   محاسبات علمی

4-   نظریه محاسبات

5-   معماری کامپیوتر

6-   پایگاه داده ها و سیستم های دانش

7-   داده کاوی

در یادداشت های آینده بیشتر در مورد هوش مصنوعی که شاخه ای از علوم کامپیوتر است حرف خواهیم زد. خود من بیشتر تحقیقاتم را در همین حوزه انجام داده ام.

پیام خوش آمدگویی

با سلام  

من رضا نقره پسند فارغ التحصیل رشته زیبای علوم کامپیوتر هستم. 

هدف من از ایجاد این وبلاگ بحث و تبادل نظر علمی درمورد مباحث گوناگون علوم کامپیوتر است. 

خوشحال میشم اگه من رو در این راه یاری کنید.